tisdag 23 maj 2017

Sommarpocket - mina tips!






En bok som jag hoppas fortfarande går att köpa som pocket är "Mangon som sprängdes". Läs den, om ni inte har gjort det redan! Den har egentligen allt. Kul och tokig, blandat med ohyggligt sorglig och hemsk. Alltid extra roligt att läsa om länder man inte känner till så bra, tycker jag.


Hela Neshov-trilogin av norska Anne B. Ragde - för det ska komma en fjärde bok nu i sommar och då måste man ha läst de tre inledande först. Det är en så himla bra serie om några medelålders bröder och deras komplicerade inbördes relationer på en gård i Norge. Människorna framträder så tydligt att man skulle kunna tro att de har existerat på riktigt.


"Mississippi" är inget att läsa om man känner sig lite i obalans. Det räcker väl med att jag säger amerikanska södern, bomullsplockare, vit makt och häxjakt på svarta så fattar ni vad jag menar. Det är jobbig läsning men bländande skrivet!

5 kommentarer:

  1. Gillar båda dina två sista, den första har jag inte läst, men den verkar inte dum :)

    SvaraRadera
  2. Anne B Ragde har jag sagt att jag ska läsa i jag vet inte hur många år! Men i sommar kanske det äntligen blir av =) Mississippi är en enastående bok som jag minns än idag, fast det är några år sedan jag läste den. / Midnattsord

    SvaraRadera
  3. Jättespännande tips! Har inte läst ngn av dem (än).

    SvaraRadera